Deze goede doelen worden gesteund 
met het Plasticvrij Kerstpakket 

Plastic Soup Foundation Logo

Plastic Soup Foundation

Sinds 2011 is het doel van de Plastic Soup Foundation om te voorkomen dat er plastic afval terecht komt in het water. Dit doen zij door de bron van de plastic soep aan te pakken. 

Hierbij wordt gewerkt volgens een vaste aanpak:

  • Middels media campagnes aandacht vragen voor de plastic soep
  • Ontwikkelen van lesmaterialen voor educatie over het probleem
  • Stimuleren van oplossingen die het probleem aanpakken bij de bron


Verschillende ambassadeurs dragen de boodschap van de Plastic Soup Foundation inmiddels uit, waarvan de bekendsten zijn: Oliver Heldens (DJ), Dorian van Rijsselberghe (windsurfer) en Sander Hoogendoorn (3FM DJ)

Met alle initiatieven die de Plastic Soup Foundation onderneemt, zijn zij door de internationale pers benoemd tot één van de leidende organisaties die het plastic afval probleem proberen tackelen. 

Healthy Seas Foundation logo

Healthy Seas Foundation

Healthy Seas is een uniek samenwerkingsverband van verschillende ondernemingen met één gezamenlijk doel:
Het verwijderen van zee afval uit onze zeeën en oceanen. Dit zee afval bestaat voornamelijk uit achtergelaten en ronddobberende visnetten, die verantwoordelijk zijn voor de onnodige dood van vele dieren.

Kort samengevat werkt het als volgt:

Ghostfishing is de wereld leider in het verwijderen van achtergelaten visnetten.

Aquafil Group is de onderneming die het mogelijk heeft gemaakt om deze visnetten om te zetten in Econyl® nylon.

Star Sock is de Nederlandse onderneming die het Econyl® nylon gebruikt voor de productie van de sokken van het merk Healthy Seas Socks.

Zo is de cirkel rond. 
Een prachtig collectief initiatief.

1% for the planet logo

1% for the planet

In 2002 is de 1% for the planet organisatie opgestart door Yvon Chouinard (Patagonia) en Craig Mathews (Blue Ribbon Flies). Het idee is simpel. Ondernemingen profiteren van wat de wereld ons biedt, dus zijn zij het aan hun stand verplicht om iets terug te doen. 1% for the planet brengt wereldwijd donaties en mensen bij elkaar die iets terug willen geven aan de wereld. De kracht van het collectief in optima forma. 

Sinds de oprichting in 2002 is er maar liefst $225 miljoen dollar opgehaald waarmee erkende non-profit organisaties die zich druk maken om het milieu en de wereld, gesteund worden. 
In Nederland zijn dit bijvoorbeeld:


Inmiddels zijn er al meer dan 2000 leden die zich inzetten om de toekomst van onze aarde te beschermen.